Image hosted by Photobucket.com

05 de gener 2006

Els meus somnis tenen música

Image hosted by Photobucket.com

Avançava amatent el mes de juliol i tenia el desitjat viatge a la Xina a tocar de mà...

Algun vespre, quan restaven pocs minuts per finalitzar la darrera classe del dia, em semblava descobrir una lleu afonia i l'arrossegar cansat de les veus dels monjos de Jin Long Uen, sonant a l'equip de la sala, com suplicant-me unes hores de descans fins el dia següent.

Realment es mereixien com jo, unes bones vacances, fins i tot diria que una llarga excedència, així que a les ciutats xineses on vaig fer estada i a Lhasa, al Tibet, em vaig passejar per forces botigues de música, amb el desig de trobar uns substituts a l'alçada dels meus fidels cantants.

Vaig tornar carregada amb un munt de cd's precintats de cants budistes i de música xinesa, sense haver-la escoltat, però amb l'esperança posada a les precioses caràtules que m'havien fascinat als prestatges, induint-me a la compra. Malauradament, els candidats no donaven la talla i a hores d'ara encara no he pogut eximir ni concedir la jubilació als meus monjos i tot just gaudeixen d'uns dies de descans com jo.

Fa uns 8 anys, un fred matí de diumenge, els vaig descobrir. M'havia acostat d'horeta a un parc barceloní on sabia que un grup nombrós practicava tai txí, i a l'arribar, vaig cercar presta un espai doncs anaven a començar la forma. Enmig del silenci, van sorgir aquelles veus del petit equip disposat sobre un vell banc; solemnes i majestuoses, carregades de força i de tendresa alhora, m'ompliren d'una sensació de pau i serenitat molt especial.

L'endemà tenia ja el cd a casa i després dels anys de coneixença, procuro agafar-me a la preciosa sensació d'aquell dia quan van encetar els seus cants en aquell parc, ja que ens hem convertit en inseparables, potser massa... Fins i tot resonen a les meves orelles moltes nits, quan recolzo el cap al coixí i segur que molts del meus somnis són amenitzats per la seva tonada.

Amb els anys, aquests monjos s'han convertit en els meus companys de feina, en col.laboradors incondicionalment lleials. Espero que mai em passin factura per les hores treballades o, amb certa raó, em facin un discurs acusador sobre l'explotació laboral.

Tot i la meva insistència als alumnes, argumentant que la única melodia a la que han d'estar lligats mentre practiquen és a la dels seus moviments, crec que no soc suficientment convincent.

És fàcil sentir de fons algú que taral•leja la musiqueta quan comença a sonar harmoniosament a l'espai on ens movem i si algun dia intento esmunyir-me i en poso una altra, sempre surt aquell que diu que no ha fet bé la "forma" perquè no cantaven els monjos, o l'altre que expressa que sense ells es desequilibra, perd el ritme i s'accelera. -Seran els pobrets monjos els culpables de que ens costi equilibrar-nos, parar uns moments la ment i anar a un ritme lent...

Gaudeix de tant d'èxit per practicar les formes de tai txí, que fins i tot, molts dels meus alumnes l'han batejat afectuosament, anomenant-lo, "l'himne del Tai Txí".

Estic de vacances encara i no sé si és enyor, pateixo de certa monjo-dependència o necessito els seus cants relaxants després de tants dinars, sopars i de compres, compres i més compres...

Quan arriba el Nadal sembla que tothom vulgui ser més sensible i es pregona pertot, la Pau i l'Harmonia, però treient petites espurnes de vivències sentides i sinceres, em sembla percebre a l'ambient, bullici, obligacions, tantes exigències...

No he pogut evitar recordar els meus monjos amb un xic de nostàlgia.

Deixo un petit homenatge als seus cants, incloent un breu fragment d'una de les dues peces que composen el cd, "Buddhist Chants & Peace music".

A veure quin efecte us produeix...



Hanshan Temple

Powered by Castpost

16 Comments:

Anonymous Anònim ha dit...

Aquest cant em fa retrocedir uns mesos enrere. Tanc els ulls i record clarament la convidada. Algú em deia que l'escoltàs, que el meu moment previ al son gaudiria de més pau i tranquil·litat, que la llum impregnaria el meu interior i que m'embolcallaria una agradable sensació de benestar. Vaig sentir una molt estimada veu, em va acompanyar uns minuts. Es va esvair en la foscor de la nit, però tot el meu espai gaudí aleshores de la tan benvolguda FLUÏDESA.

Gràcies per recordar-me aquells meravellosos moments nocturnals i hertzians!

Una besada tranquil·la i relaxada! ;-)

de gener 05, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

Ostres! Aquests cants els vaig escoltar en una demostració de Tai-Chi aquest estiu, en una plaça de Gràcia, i em van deixar captivat.

Si mal no recordo, era en un 27 Yang (pot ser???)

Ais.... hauré de venir a classe :-)))

de gener 05, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Què bonic Caterina...

Quina memòria tens!!! Jo no recordava si tel's havia presentat. Ara veig que realment viuen amb mi ;-)))

Una besada feliç avui ;-))

de gener 05, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Si ja et dic jo que tots els practicants de tai txí són adeptes als monjos...

Crec que realment aquest treball té alguna cosa especial . El conjunt de melodia, veus, ritme,..fan que una sensació de serenitat i de pau s'encomani quan estàs una estoneta escoltant-lo o practicant seguint-lo.

Més aviat seria la forma de 24 Yang, la que vas veure a Gràcia. És la forma més coneguda, la forma standard que la majoria de practicants de tot el món coneix i la que s'acostuma a fer en demostracions.

Hahaha Martí, ja et veig al final embadalit movent-te al ritme dels cants budistes...

Quan vulguis! ;-))

de gener 05, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

Ei, Maite! No conec els monjos aquests, encara, però quelcom de semblant sí que ho vaig poder sentir mentre intervenies en aquell programa da ràdio, que em va deixar bocabadada per temps, si va a dir ver! Encara no entenc com és que en G H no et va posar en plantilla, aisenyor!

Una altra besada per a tu, feliç amiga meva! Bon retorn a casa? ;-)

de gener 05, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

de*

de gener 05, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ui caterina! Només em faltaria estar en plantilla a la ràdio. Tornaria a passar de l'aigua al aire i ja no és el meu medi... ;-)))

Estava confusa i pensava et referies als monjos. Bé, doncs ja tel's he presentat avui. No els agafis per la teva coral que els necessito aquí eh!

Gràcies pel teu sms i per tot el que dónes. La tornada ha anat de meravella!

Un petonet

de gener 05, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

Ei l'himneeee!! :D
No negaràs que surt més bé Myt la forma amb ells?
Són únics!
Ja tinc ganes de tornar a escoltar-los.

Una abraçada

de gener 06, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ai l'himne, fan...

Uns quants mestres ens dirien que el Tai txí s'ha de practicar sense música. Si no ens enganxem a ella i estem realment concentrats en el moviment crec que pot ajudar a fer la pràctica més harmoniosa. (no seràs un/a dels que la canten de fons mentre practiquem, oi? ;-)))

Una abraçada i fins aviat

de gener 07, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ei pupil, carinyet!

Em sembla que tu vas ser la primera alumna a qui els vaig presentar i d'això deu fer uns 6 anys ja... Monjo-dependents, ja dic jo! ;-)) Ai si ens llegís Yang Lu Chang...

Tens "mono" ja preciosa? Jo també!!! així que a veure si dimarts no ens omplim d'agulletes :-))

Un petonet

de gener 07, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

Myt!!!
Et trobava a faltar, a tu i els teus monjos! M'emociono d'escoltar-los i fins i tot em sembla veure de reüll els teus braços i la teva melena (que tant va triomfar a la xina) a la classe rodona. Que bé que divendres ens tornem a veure!!

Em pregunto com aguantaré el juliol i l'agost....

de gener 08, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

Ei... no es pot copiar al meu PC els cants des del blog? El botó dret del ratolí es rebel·la. Snif.

M'anirien de conya per les nits d'hotel...

de gener 08, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Laurinha carinyet!!!

Jo també us trobo a faltar!!! Hahaha la meva melena diu, sel's hi feia ben curiosa als xinets, oi? ;-))

Sí senyoreta, el divendres ens retrobem a la classe rodona amb els nostres amics els monjos (i les monges!). Serà qüestió de fer algun "planillu" per aquests dos mesos d'estiu :-))

No t'amoïnis en copiar des del blog els monjos que només és un fragment d'una de les dues peces i sencera dura 23 minuts. Recorda de demanar-me-la divendres que te la gravo jo per les teves nits d'hotel voltant per aquests móns de Déu ;-))

Un petonet

de gener 08, 2006  
Anonymous Anònim ha dit...

Myt, ja has provat d'escoltar els monjos del Garraf? Es veu que ja tenen un disc d'or amb les vendes fetes fins ara.

Potser els substitus els tens ben aprop!

Una abraçada

de gener 08, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ui anonymous doncs no!

L'altra dia el cercava i estava esgotat però em sembla que deu ser molt "marxoset" per fer tai txí. Em van comentar que volen apropar el budisme al jovent i han fet un pupurri de mantres i música tecno, dirigit pels de "Vale music", la discogràfica dels "triumfitos".
De totes maneres espero escoltar-lo, a veure si me'n porto una sorpresa agradable ;-)))

Una abraçada

de gener 08, 2006  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

No et preocupis preciosa, jo te'l gravo...

Un petonet i dolços somnis :-))

de gener 11, 2006  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Image hosting by Photobucket