Image hosted by Photobucket.com

23 de maig 2008

Esbós d'infantesa

Desconec l'autor de l'adaptació, però m'ha fet somriure aquesta original versió catalana de "Torn", de Natalie Imbruglia, que m'ha enviat la meva neboda Anna.

En poc més de 3 minuts, m'ha arribat l'esbós de totes les cançons de la meva infantesa, i amb elles, moltíssims records s'han dibuixat nítidament...

Anys de faldilles exageradament curtes que ressaltaven les meves infinites cames saltironejant; els rinxols gronxant-se al ritme del "Sol solet", quan la foscor del cel amenaçava no deixar-nos sortir al pati o anar d'excursió; el "Cargol treu banya", tot pessigollejant els espantats caps fugissers d'una galleda plena a vessar, en aquelles sortides al camp amb el pare, just quan parava de ploure.

Els fallits intents de la mare amb "L'escarabat bum-bum" perquè no em resistís al punxegut i odiós supositori, quan no baixava la febre; les inoblidables crispetes ensucrades de la iaia Maria fetes al foc de llenya, amb aquella "Masovera" que comprava per tota la setmana al mercat; la meva trapella germana Olga enfilada a les meves espatlles, tronxant-se de riure, bramant el "Gegant del pi" (alguna vegada amb dutxa final inclosa); aquells primers acords desafinadíssims de "La lluna, la pruna", amb la guitarra regalada per l'avi Quim.

Podria evocar molts més instants doncs són cançons que han bressolat la meva història, les tinc gravades ben endins. No calgué cap esforç per recuperar-les i cantar-les a la meva estimada "Marieta de l'ull viu" particular, quan era petita, i sé que tot i que ara prefereix la versió de la Imbruglia, d'aquí uns anys, serà ella qui les recordarà i les entonarà, transmetent-les amb tendresa...


Gràcies Anna pel regal i per aquest somriure preciós que imagino ara. Cantes amb mi? ;-) T'estimo




I aquí la versió original... :-)

12 Comments:

Anonymous Anònim ha dit...

Hahaha no se'n deixa gairebé cap eh! :)
Ai que ja imagino a la Mytxineta amb les seves faldilles curtes cantant i saltant ;)

Molt tendre, Maite. Bon cap de setmana

de maig 23, 2008  
Anonymous Anònim ha dit...

I baixant de la font de gat...una noia...amb el ritme de la N. Imbruglia no està malament.
Per cert, està prou bé la versió.
Tant com tu vestideta amb faldilletes....
"...la lluna , la pruna...i el Sr. Ramon que empaita..."

Quin bon rotllo tot plegat.

PTons amb le ritme de Torn. ;-))

de maig 23, 2008  
Blogger labruixoleta ha dit...

que bo!! una altra: quan has dit lo del pati, me n'he recordat de quan brincavem en rotllana, al patí mullat, just després de ploure cantant "plou i fa sol, les bruixes es pentinen"... :-))

Bon cap de setmana!!

de maig 23, 2008  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ei Carles! Em sembla que ben poques! ;-))

Hahaha ah que sí! les meves cames causaven impacte, t'ho aseguro!! ;-)))

Un petonet, a veure si treus el cap el diumenge pel parc eh! ;-))

de maig 24, 2008  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Hahaha Kamal ben embadalit estaries...

T'agrada? Sense micròfon no sé si se sentiria massa veu, però la trobo molt simpàtica :-))

Ai ai aquesta imaginació Sr. Kamal!! (ja veu la criada perseguida pel Sr. Ramon)

Me n'alegro si t'ha donat bon rotllo. Un petonàs de bon rotllo ;-)

de maig 24, 2008  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Hola Labruixoleta!

Cert, aquesta no l'ha inclòs i mira que en falten poques eh! ;-)) També l'havia cantat, també...

Bon cap de setmana, preciosa!

de maig 24, 2008  
Anonymous Anònim ha dit...

Ai qui tornes a ser petit eh?? M'alegra que t'hagi agradat la cançó.
Una abraçada
Anna

de maig 24, 2008  
Blogger estrip ha dit...

pam i pipa, pam i pipa!

feia temps que no hi jugava!

de maig 24, 2008  
Anonymous Anònim ha dit...

Encantadora la versió i sorprenent, pels que estem acostumats a sentir l'original!
Diumenge, ai.....esperem que el temps aguanti i ens deixi fer una "petita festeta taixinera"
Un petó i fins demà!

de maig 24, 2008  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ei Anna preciosa!

No la perdem mai la nena petita que vàrem ser si volem i l'edat adulta ens porta molts instants preciosos, així que res d'enyorances eh ;-)) A viure els teus vint i cinc amb tota la força quq tu tens, val?

Un petonet

de maig 24, 2008  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Hahaha estrip mira'l ell que juganer! ;-)

Benvingut, passeu passeu... ;-))

Una abraçada

de maig 24, 2008  
Blogger Maite Fruitós ha dit...

Ei Tònia! Ja recuperada del tot?

Esperem que aguanti el matí xiqueta, que si no farem un tai txi fluid fluid amb l'aigua que ens acompanyarà... ;-))

Un petonet i fins demà!!

de maig 24, 2008  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Image hosting by Photobucket